نت بانک سامان. اینترنت بانک سامان
3.7
(73.68%)
38
vote[s]
رسانه بانک و بیمه :: نت بانک سامان با بهره مندی از فناوری نوین ارتباطی و اطلاعاتی و سازگاری با استانداردهای جهانی و قوانین و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجموعه خدمات متنوعی را روی یک سیستم یکپارچه به شما ارائه می دهد. با استفاده از این خدمت، صرف نظر از اینکه شما در کدام شعبه حساب دارید، می توانید امور بانکی خود را در شعبه مجازی بانک سامان انجام دهید.
رونمایی نت بانک جدید سامان با امکانات و ظاهری جدید و با رابط کاربری تازه
نسخه جدید نت بانک سامان که ۵ خرداد ماه رونمایی شده، علاوه بر آنکه ویژگی ها و قابلیت های قوی تر در حوزه امنیت دارد، به کاربران امکان می دهد با سهولت و سرعت بیشتری خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
نسخه جدید نت بانک سامان با هدف بهبود کیفیت و سرعت خدمات رسانی به کاربران و با رابط کاربری جدید هم اکنون در دسترس قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، نسخه جدید که ۵ خرداد ماه رونمایی شده، علاوه بر آنکه ویژگی ها و قابلیت های قوی تر در حوزه امنیت دارد، به کاربران امکان می دهد با سهولت و سرعت بیشتری خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
همچنین در نسخه جدید نت بانک، «خدمات بازار سرمایه» در اختیار کاربران قرار گرفته که با این ابزار استفاده کنندگان میتوانند دستور پرداخت هزینههای مربوط به خرید سهام به کارگزاری را در صفحه خود ثبت کنند.
امكانات سيستم اینترنت بانک سامان
• اطلاع از موجودي لحظه ای هريك از حسابهاي خود نزد بانك سامان
• مشاهده صورتحساب عملكرد حسابهاي خود بر روي نمايشگر ذخیره آن با فرمت های مختلف
• انتقال پول از حساب خود به حساب ديگري در بانك سامان
• اطلاع از وضعيت چكهاي صادره خود (پاس شده، برگشت خورده)
• اعلام مبلغ چكهاي صادره خود به بانک قبل از وصول، به منظور ممانعت از سوء استفاده های احتمالی از چک صادر شده
• دستور مسدود نمودن يكي از چكهاي صادره خود را صادر نماييد
• دستور مستمر پرداخت مبلغ مشخصي از حسابتان در سررسيدهاي معين
معرفی اینترنت بانک سامان
اینترنت بانک سامان یکی از خدمات مدرن بانکداری الکترونیکی است که به صورت آنلاین و از طریق شبکه اینترنت دسترسی به خدمات بانکی را فراهم میکند.
بانک سامان در سال۱۳۸۱ ، برای نخستین بار اینترنت بانک ایران معرفی و راه اندازی کرد و با توسعه زیرساخت و امکانات این سامانه در سال ۱۳۹۰ این خدمت را با عنوان نت بانک سامان عرضه کرد. با استفاده از نت بانک می توانید بدون محدودیت مکانی و صرف وقت و هزینه خدمات
بانکی مورد نیاز خود را در هر ساعت از شبانه روز دریافت کنید
برای استفاده از این خدمت به نشانی اینترنتی https://ib.sb24.comمراجعه کنید
یا در منوی بالای صفحه اصلی وب سایت بانک و گزینه نت بانک را انتخاب کنید.
برای استفاده از این سامانه از مرورگرهای google Chrom12,safari 5 , Internet Explorer8 , FireFox , Opera9و نسخه های بالاتر استفاده کنید. برای امنیت بیشتر پیشنهاد می شود از مرورگرهای Internet Explorer10 FireFox18 و نسخه های بالاتر و با استفاده از صفحه کلید مجازی، شماره مشتری و رمز نت بانک خود را وارد کنید.
رمز ورود به نت بانک سامان
رمز ورود به نت بانک، پس از افتتاح حساب یا تعریف مشتری برای امضاداران حقوقی)، بنا به درخواست شما در باجه های بانکداری الکترونیک مستقر در تمامی شعبه های بانک صادر شده و در یک پاکت دربسته دراختیار شما قرار می گیرد. درصورت داشتن حساب یا سپرده در بانک سامان کافی است با کارت ملی خود به یکی از شعب مراجعه کنید و برای دریافت رمز نت بانک اقدام کنید. به شما توصیه می شود برای حفظ ایمنی حسابهای خود، پس از نخستین ورود به نت بانک، از طریق گزینه تغییر رمز از منوی اصلی، رمز ورود را تغییر دهید. رمز عبور باید حداقل ۸ کاراکتری بوده و برای امنیت بیشتر ترکیبی از اعداد، حروف بزرگ و کوچک و نمادها باشد. به هنگام ورود به نت بانک، در وارد کردن نام کاربری و رمز خود دقت کافی به کار برید، چراکه با سه بار وارد کردن رمز اشتباه، دسترسی شما به این سامانه تا ۲۴ ساعت مسدود خواهد شد.
مزایای استفاده از نت بانک سامان
بانکداری شخصی با دسترسی کامل به جزئیات اطلاعات بانکی تان در نت بانک می توانید مانند یک بانکدار، امور بانکی و مالی خود را انجام داده و مدیریت کنید. بانکداری بدون محدودیت زمانی و مکانی نت بانک سامان دسترسی به بسیاری از خدمات بانکی و امکان پیگیری آنلاین رویدادهای مرتبط به امور بانکی تان را در هر لحظه و از هر جای دنیا برای شما فراهم میکند. بانکداری با بیشترین صرفه اقتصادی با خدمات نت بانک هزینه های مالی و زمانی شما برای انجام امور بانکی به طور چشمگیری کاهش می یابد و شما می توانید بدون صرف وقت، هزینه و انرژی برای رسیدن به یک شعبه، از خدمات رایگان، سریع و ایمن بانک سامان بهره مند شوید.
خدمات نت بانک سامان
با ورود به صفحه خانه نت بانک، منوی خدمات در این صفحه دراختیار شما قرار می گیرد. این بروشور، خدمات نت بانک را به طور مختصر معرفی میکند.
خدمات سپرده و کارت .
شعبه مجازی افتتاح سپرده: چنانچه در حال حاضر مشتری ما هستید، برای گشایش حساب با سپرده جدید نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک ندارید؛ شما می توانید از همین شعبه مجازی اقدام کنید. در این قسمت، ارز مورد نظر (ریال ایران، دلار آمریکا، بورو، پوند انگلیس، درهم امارات)، گروه حساب و سپرده (حساب قرض الحسنه جاری و پس انداز، بلندمدت و کوتاه مدت ویژه، کوتاه مدت و بلندمدت عادی)، موجودی حساب با سپرده جدید و سپرده ای که مبلغ لازم برای گشایش سپرده از آن برداشت می شود، شعبه، روز واریز سود در ماه، سپرده نمونه امضا و سپرده ای که سود به آن واریز می شود را انتخاب کرده و حساب جدید خود را بگشایید.
محاسبه سود سپرده ها: در این بخش با انتخاب نوع سپرده گذاری و درج مبلغ مورد نظر می توانید سود سپرده گذاری خود را محاسبه کنید. محاسبه سود تسهیلات: در این قسمت با درج مبلغ وام و تعداد اقساط آن، مشاهده مبلغ هر قسط و میزان کل پرداختی امکان پذیر است.
خدمات چک
مدیریت چک: خدمات این بخش که شامل نمایش دسته چکهای صادره و جزئیات آنها، انسداد موقت برگه هایی از چک، درخواست دسته چک جدید و چکهای واگذارشده به سپرده های شما در بانک سامان می شود، مدیریت امور مربوط به چک را برای شما آسان می کند.
خدمات کارت
عملیات کارت: برای مشاهده فهرست کارت های سامانیتان و جزئیات کامل هر یک و درصورت لزوم انسداد آنها، از خدمات این قسمت استفاده کنید.
خدمات کارت اعتباری: مشاهده کارتهای اعتباری دریافتی از بانک در این بخش امکان پذیر است. همچنین جزئیات مربوط به کارت ها شامل شماره، تاریخ شروع و اتمام اعتبار، وضعیت فعال یا غیرفعال، سقف و مانده اعتبار آنها در این بخش نمایش داده می شود.
خدمات انتقال وجه و انتقال وجه سامانی نت بانک سامان
خدمات انتقال وجه و انتقال وجه سامانی نت بانک سامان امکان انواع انتقال وجه داخلی را از کارت ها و حسابهای سامان به دیگر کارت ها و حسابهای سامان، به صورت عادی (یک انتقال)، گروهی (انتقال همزمان بین چند حساب)، انتقال در آینده (دستور انجام انتقال در یک تاریخ آتی که شما انتخاب کرده اید) و مستمر (انتقال مبالغ مشخص در دوره های زمانی موردنظر برای شما فراهم کرده است. همچنین عملیات مربوط به لغو انتقال وجه مستمر با انتقال وجه آینده، از همین سامانه انجام می شود.
انتقال وجه بین بانکی
انتقال از طریق کارت (سحاب): شما می توانید از کارت سامان خود به کارت دیگر بانکها
انتقال وجه انجام دهید. برای انتقال وجه مورد نظر از طریق این سامانه، شماره کارت خود را انتخاب کنید و با وارد کردن مبلغ انتقال، رمز خرید اینترنتی، کد( CVV2)، تاریخ انقضای کارت و شماره کارت مقصد، این انتقال را به راحتی انجام دهید. برای انتقال از کارت سامانی به سپرده های غیرسامانی، گزینه انتقال به سپرده را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که پس از هر انتقال، شماره کارت با سپرده مقصد، به طور خودکار در نت بانک شما ثبت و نگهداری می شود و برای انتقال های بعدی نیازی به واردکردن دوباره آنها نیست. درصورت تغییر شماره کارت با سپرده، امکان ویرایش نام صاحب سپرده یا حذف سپرده وجود دارد.
انتقال وجه از طريق ساتنا: انتقال وجه بین بانکی از حساب بانک سامان به حساب های دیگر بانکها از طریق این سامانه صورت می گیرد. حداقل مبلغ هر بار انتقال روزانه در ساتنا ۵۰ میلیون ریال و حداکثر آن ۳۰۰ میلیون ریال است. انتقال وجه از طریق پایان برای انتقال مبالغ پایین تر از ۵۰ میلیون ریال از حساب سامانی خود به حساب دیگر بانکها، از سامانه پایا استفاده کنید. انتقال وجه گروهی نیز از طریق سامانه پایا انجام می شود. نکته: برای انتقال وجه از طريق ساتنا و پایا لازم است کادرهای مربوط به اطلاعات شبای سپرده مقصد، نام دارنده سپرده مقصد، شماره تلفن انتقال دهنده، مبلغ انتقال، شناسه پرداخت و شرح سند تکمیل شوند. اگر تراکنش های مالی متنوعی دارید و به صورت دوره ای با حسابهای مشخصی کار می کنید، می توانید شماره کارت ها و شباهای پرمراجعه را ذخیره کنید تا دیگر نیازی به ثبت دوباره آنها نداشته باشید.
خدمات ارزش افزوده
شارژ موبایل با این خدمت دیگر نگران اتمام شارژ سیم کارت اعتباری تان نخواهید بود. از طریق ثبت درخواست خود، با رسیدن شارژ سیم کارت به حداقل مبلغ پیش فرض، مبلغ شارژی که خودتان تعیین کرده اید به طور خودکار خریداری شده و به سیم کارت شما منتقل می شود. در این قسمت، با تعیین سپرده ای برای برداشت خودکار مبالغ شارژ، سقف تعداد تراکنش روزانه، سقف انتقال روزانه، سقف انتقال ماهانه و شماره تلفن همراه با وایمکس ایرانسل خود می توانید خدمت شارژ خودکار را فعال کنید.
خدمات بازار سرمایه
شما می توانید بدون مراجعه حضوری به بانک، نسبت به درخواست خدمات خرید وفروش آنلاین و آتی سهام بورس اوراق بهادار اقدام کنید. برای استفاده از این خدمت لازم است شماره سپرده، نام کارگزاری، سقف انتقال هر تراکنش، سقف انتقال روزانه، سقف انتقال مجموع انتقالها، شماره تلفن و پست الکترونیکی خود را در این قسمت وارد کنید.
در نسخه جدید نت بانک، «خدمات بازار سرمایه» در اختیار کاربران قرار گرفته که با این ابزار استفاده کنندگان میتوانند دستور پرداخت هزینههای مربوط به خرید سهام به کارگزاری را در صفحه خود ثبت کنند.
پرداخت قبض
ازطریق نت بانک سامان می توانید تمامی قبوض شهری، عوارض شهرداری و نوسازی خود را به صورت تکی یا گروهی (چند قبض باهم پرداخت کنید.
گزارش و صورتحساب و مرور سریع عملکرد ماهانه در یک نگاه:
در این قسمت می توانید تراکنش های صورت گرفته را در یک تقویم یک ماهه مشاهده کنید. در این تقویم، مبالغ واریزشده با رنگ آبی، مبالغ برداشت شده با رنگ قرمز و مانده موجودی با رنگ مشکی مشخص شده است. ماه مورد نظر خود را انتخاب کنید و تمام برداشتها و واریزها را در یک نگاه مشاهده و بررسی کنید.
گزارشها گزارش انتقال وجه مستمر/آینده: این خدمت، گزارش انتقال های بین بانکی مستمر با آینده را دراختیارتان می گذارد.
گزارش انتقال های ساتنا: در این خدمت، به گزارش انتقال وجوه انجام شده از طريق ساتنا
دسترسی پیدا می کنید.
گزارش انتقال های پایا: این خدمت، گزارش انتقال های انجام شده از طریق پایا را در اختیارتان می گذارد. گزارش فهرست کارتها، امکان مشاهده فهرست و نوع کارت های سامانی شما در این خدمت فراهم شده است.
مشاهده مانده کارت: موجودی هریک از کارت های سامانتان را می توانید با استفاده از این
خدمت مشاهده کنید..
صورت حسابها صورت حساب سپرده:
این خدمت به شما کمک میکند تا صورت حساب دورهای گردش مالی خود را با انتخاب نمایش صعودی یا نزولی تراکنش ها، مشاهده کنید.
صورت حساب تسهیلات: امکان مشاهده انواع تسهیلات دریافتی شما از بانک سامان و جزئیات مربوط به بازپرداخت ها، بدهی های دوره های بازپرداخت، مانده بدهی و تعداد اقساط باقی مانده، در نت بانک سامان وجود دارد.
صورت حساب کارت اعتباری: این خدمت امکان مشاهده کارت های اعتباری دریافتی از بانک و صورت حساب آنها را برای شما فراهم میکند.
تنظیمات و تنظیم سپرده امکان تنظیم سپرده ها در این قسمت برای شما فراهم است؛ به این ترتیب که می توانید فهرستی از سپرده های خود را به عنوان سپرده های برگزیده انتخاب کنید. و تغییر رمز برای امنیت بیشتر، بهتر است رمز ورود خود را به صورت دوره ای تغییر دهید. رمز خود را حداقل ۸ کاراکتر و ترکیبی از اعداد، حروف کوچک و بزرگ و نمادها انتخاب کنید.
چگونه یکی از کاربران نت بانک سامان شویم؟
آنچه شما انجام میدهید:
• به یکی از شعب بانک سامان مراجعه می کنید و مدارک هویتی خود شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی خود را ارائه می دهید.
درصورتی که مشتری حقیقی بانک سامان هستید، با معرفی شماره مشتری خود و تکمیل فرم دستور صدور سامان کارت و اشتراک خدمات بانکداری الکترونیکی، رمز نت بانک خود را دریافت کنید.
. چنانچه مشتری حقوقی بانک سامان هستید، نماینده شرکت را طی یک نامه رسمی نوشته شده در سربرگ شرکت با امضای دارندگان امضای مجاز و مهر شرکت به بانک معرفی می کنید. این نماینده فرم دستور صدور سامان کارت و اشتراک خدمات بانکداری الکترونیکی را که توسط دارندگان امضای مجاز شرکت تکمیل، امضا و مهر شده است به شعبه تحویل داده و رمزنت بانک را تحویل می گیرد.
درصورتی که مشتری بانک نیستید، به عنوان یک شخص حقیقی با تکمیل فرمهای مشخصات مشتریان حقیقی، فرم دستور افتتاح حساب برای اشخاص حقیقی و فرم شرایط و مقررات انواع حسابها و فرم دستور صدور سامان کارت و اشتراک خدمات بانکداری الکترونیکی حساب با سپرده ای را به همین منظور افتتاح کرده و رمز نت بانک خود را دریافت میکنید. برای اشخاص حقوقی پس از افتتاح حساب، تعریف مشتری و معرفی امضاداران مجاز، ارائه رمز نت بانک امکان پذیر خواهد بود و نیازی به افتتاح حساب برای تک تک امضاداران نیست.
آنچه بانک انجام می دهد: و تمامی راهنمایی های لازم برای تکمیل فرمها و بروشور مربوط به این خدمت را در اختیارتان قرار می دهیم. و پس از ثبت و پذیرش درخواست شما در شعبه، رمز ورود به سامانه نت بانک سامان را به شما تحویل می دهیم
و به صورت ۲۴ ساعته شما را در استفاده از خدمات خود پشتیبانی میکنیم.
نشانی نت بانک سامان
نت بانک جدید سامان، مطابق روال گذشته از طریق نشانی مستقیم https://ib.sb24.com و منوی خدمات غیر حضوری سایت بانک سامان به نشانی www.sb24.com در دسترس کاربران است. لازم به ذکر است که مشتریان در اولین ورود خود به نت بانک جدید ملزم به تغییر نام کاربری و رمز خود هستند که باید ترکیبی از حروف و اعداد انگلیسی باشد.
راهنمای و رفع مشکلات احتمالی
کاربران نت بانک سامان در صورت بروز مشکل احتمالی و یا نیاز به راهنمایی می توانند به صورت ۲۴ ساعته با مرکز سامان ارتباط به شماره ۰۲۱۶۴۲۲ در تماس باشند.